תוספת של תינוק חדש למשפחה היא אושר שקשה לתאר אותו, במיוחד כשהרגש עדיין טרי וגועש. ועדיין, תמיד נרצה למצוא ביטוי כלשהו לרגש הנפלא הזה ואף לעודד ולשמח את האם הטרייה לאחר המסע הנפלא שהיא עברה. ישנן עשרות דרכים לשמח אותה, החל מאביזרים לתינוק, מגש סושי מפנק וכמובן זר פרחים צבעוני ומדהים שיאיר את עיניה.

סידורי וזרי פרחים הם מתנה מדהימה, קלאסית ופופולרית, שגדולתה לא יורדת עם השנים ומסיבה טובה. מדובר במסורת ארוכת שנים שנהוגה בעת של שמחה אבל גם בעת עצב ובדיוק בגלל זה, לא משנה מה המאורע, מטרתה לשדר לצד המקבל שאנו שמחים בשמחתו או כואבים עמו באבלו. משמע זה אחת הדרכים האולטימטיביות לשדר רגש, חמלה, הזדהות ותמיכה.

זר פרחים – המתנה המושלמת

נשאלת השאלה, מדוע זר פרחים דווקא ליולדת היא מתנה נהדרת. ובכן, קודם כל, חשוב לזכור שלידה היא אכן דבר נפלא אבל היא גם תהליך כואב ומאד מעייף עבור היולדת. לאחר מכן יש לה תקופת החלמה לא קלה וזמן בו היא לאט מסתגלת להיותה אימא, שזה הוא דבר מאתגר כמובן.

לפי לא מעט מחקרים נמצא כי אנשים שמחלימים בבית חולים, או בביתם, לצד צמחים ופרחים, יחלימו הרבה יותר מהר ובאופן הרבה יותר יעיל מאשר אלו שלא היו צמחים בסביבתם. לכן, זר פרחים הוא כבר גורם מסייע ליולדת.

כמו כן, נמצא כי פרחים הם בעלי יתרונות בריאותיים מהותיים שמשפיעים על ניקוי וטיהור האוויר שאנו נושמים, מצב הרוח שלנו, עור הפנים שלנו ועוד. כך, נוכל להשפיע לטובה על היולדת אפילו בלי לנסות יותר מדיי ונסייע לה להיות במצב רוח טוב ורגוע בזמן שהיא פותחת דף חדש בחייה.

לבסוף, לא נשכח כי פרחים יפים הם פשוט מתנה יוקרתית ויפה מאד, שכיף לקבל ולעטר אתה את החדר.

איך נבחר זר פרחים ליולדת

חשוב לדעת שאין כאן קו מנחה אחד וכל דרך שבה נבחר את הזר המושלם ליולדת היא נהדרת, כל עוד חשבנו עליה מלכתחילה. הנה כמה קווים מנחים שיכולים לעזור לנו לקבל את ההחלטה:

צבע

ובכן, מדובר בדבר הבסיסי ביותר. צבע הוא זה שמכניס כמובן את החן, היופי וההתרגשות למתנה הנהדרת הזו. לכן, נוכל ללכת על צבעים ספציפיים שלדעתנו הכי ישמחו את היולדת. לדוגמא, במידה ונולדה בת, נוכל לבחור בזר שכולו ורוד, ואם נולד בן נוכל ללכת על צבעים שיותר מאפיינים לידת בן. כמו כן, נוכל לבחור בשילוב של צבעי ורוד וסגול, או פשוט נבחר בצבע האהוב ביותר על היולדת.

ריח

לצד זה שזר פרחים הוא צבעוני וססגוני, לא נשכח כי זר פרחים מביא הרבה ריח מרענן לחדר. יחד עם זאת, יש לא מעט פרחים יפים עם ריח מאד חזק שיכול אפילו להיות מעט מחניק. לכן, מומלץ להתייעץ עם צוות חנות פלורה בלום כדיי לבדוק אילו פרחים יפים לא יעפילו יותר מדיי על האוויר בחדר ודווקא יתנו ריח קליל ולא חזק מדיי.

משמעות

היות והענקת זרי פרחים היא מסורת עתיקת שנים, בתרבות כבר פרחו לא מעט משמעויות לכל סוג פרח. לכן, נוכל להפוך את מתנת הזר למעט יותר אינטימית ואישית אם נבחר בזר פרחים הכולל משמעות. לדוגמא, נוכל לבחור זר של טוליפים (או צבעונים בשפה העממית) אשר מסמלים אהבה נצחית. לחילופין, נוכל לבחור בזר חמניות צהבהב ומשגע שכמובן מזכיר לנו שמש, פריחה, אביב והתחלות חדשות.

מארזים

כמובן שאין חובה להביא אך ורק זר פרחים, ונוכל לשלב מארזי מתנה עם עוד מוצרים כמו יין ושוקולד, אשר באופן קלאסי מוענקים יחד עם זרים. נוכל לבחור את כל המארז יחד בהתאם לתקציב שלנו וכמובן לפי מה שהיולדת הכי אוהבת. לדוגמא אם היא חובבת שוקולד מושבעת נוכל לתת לה קופסת שוקולדים לצד הפרחים. כמו כן, לא נשכח כי תשעה חודשים לא יכלה לשתות אלכוהול כלל, ואם היא מאד אוהבת יינות או שתייה חריפה, בקבוק יין הוא המתנה הכי נהדרת (זכרו לברר לפני אם היולדת לקתה בסוכרת הריון ועל כן האם היא כבר יכולה לצרוך סוכרים).

אופי

לבסוף, בחירה שאינה תמיד ברורה אבל בהחלט משקפת כמה עמוק אנו מכירים ואוהבים את היולדת. נוכל לבחור זר פרחים שתואם את אופי האם הטרייה: לדוגמא, אם היא אישה חזקה, שעומדת על שלה ובעלת ביטחון עצמי, נוכל להביא לה זר פרחים דומיננטי באותה המידה שמשקף זאת, כמו זר ורדים אדומים וורודים.  

לעומת זאת, אם היא אישה עדינה, שקטה, ובעלת יופי שקט שחודר עמוק, נוכל ללכת על זר פרחים פחות צעקני ונאה המשלב חרציות, גיבסנית, ליליות ואולי אפילו סחלב אצילי.

כמה זה יעלה

זרים

זר פרחים ליולדת קלאסי יעלה לנו בסופו של דבר בהתאם להחלטה שלנו, משמע אנחנו מאד בשליטה בתחום זה, החל מהעיצוב והצבעים ועד למחיר עצמו. לרוב, נראה כי הזר הכי יוקרתי, אשר לרוב יכיל מגוון של פרחים שונים עם צבעים שבחרנו וצמחים בהתאמה, יעלה עד 300 ₪. לעומת זאת, נוכל ללכת על זר צנוע יותר ולא צעקני שיעלה עשרות שקלים בודדים. היות ומדובר בזר בלבד, נוכל לשדרג אותו עם רכישה של ואזה קלאסית ויפה.

קופסאות

לצד זר פרחים ליולדת נוכל למצוא גם קופסאות פרחים שהפכו להיות מאד פופולריות בשנים האחרונות, היות והן מאד יוקרתיות ומעוצבות בהתאם. ניתן למצוא מגוון קופסאות, כאשר הקלאסיות ביותר הן של ורדים, או לחילופין סידורי זר שונים ויותר אינטימיים בקופסא. משמע, עדיין נוכל לשלב את אחד, או יותר, מהאלמנטים שציינו מעלה גם אם נלך על קופסא ולא זר בוואזה.

קופסאות לרוב יעלו מעט יותר מזר, ונוכל לראות טווח שמגיע עד כ-400 ₪, בהתאם לסידור.

מארזים

כמובן שמארזים הם הדרגה הכי גבוהה של מחיר שנוכל למצוא היות והם משלבים, נוסף על זר פרחים ליולדת, גם שוקולד ו/או יין. ולמרות זאת, נמצא כי עדיין לא חייב להוציא הון תועפות על מארזי פרחים שיכללו הרבה פריטים.

נוכל למצוא כי ניתן להעניק עציץ סחלב מרשים, יחד עם בקבוק יין ושוקולד במחיר שאינו עולה על 300 ₪. כמובן שנוכל לבחור לשלב סידור פרחים הרבה יותר מלא ויוקרתי, כמו גם מבחר שוקולדים גדול יותר, ונוכל לצאת עם חשבון שעדיין אינו עולה על 500 ש”ח.

בסופו של דבר, גובה ההוצאה תלוי בנו וביכולת שלנו, אבל כל דרך שבה נעניק ליולדת מתנה שתשמח אותה היא מבורכת.

לסיכום

הענקת זר פרחים ליולדת היא מחווה מרגשת ובעיקר אישית ואינטימית. באמצעות זר פרחים קלאסי אנו יכולים לשדר לאם הטרייה כמה אנו אוהבים אותה וגאים בה על המסע היפה שהיא עברה, כולל כל הקשיים והאתגרים בתוכו. זר פרחים טומן בחובו יתרונות בריאותיים ונוכל לבחור את זר הפרחים עצמו, כמו גם את השוקולד והיין, בהתאם לצבעים האהובים ביותר עליה, האישיות שלה, משמעות של כל סוג פרח, וכמובן בהתאם לתקציב שיש לנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

/* */
פתיחת וואטסאפ
1
עזרה?
היי,
אנחנו כאן לעזור שלחו הודעה.