רבים מכירים את המשפט המפורסם “אין כמו בבית”, ולא בכדי, זאת משום שהבית הוא מקום המפלט של האדם. בגלל סיבה זו, לאחרונה אנשים רבים החלו לשים צמחים בבית. אנשים עושים זאת הן בגלל סיבות אסתטיות והן בגלל האווירה שצמחים משרים. אנחנו פה כדי להמליץ לכם על הצמחים שייצרו אצלכם בבית אווירה נעימה ורגועה, ויגרמו לכך שביתכם יהיה המקום בו הכי תרצו להיות.

הרוגע של הטבע

מחקרים רבים מראים כי הטבע והנופים מרגיעים אותנו. מאחר ואנשים עדיין רוצים לגור בציוויליזציה, הם מצאו פתרון פשוט – להכניס את הטבע לבית. אנשים הבינו איזה צמחים הם צמחים לבית ואלו הצמחים שניתן כיום לראות בבתים רבים מקשטים את הסלון ואת שאר החדרים.

בשיא תפרחתו – הסחלב

סחלבים הם משפחה מגוונת מאד של צמחים. אנשים רבים אוהבים לקשט את ביתם במגוון סחלבים, זאת משום שהם באים בשלל הצבעים, וייחודים ניכר לעין מתבוננת. אולם, רבים נמנעים מלגדל סחלבים כי מסתובבת שמועה כי הגידול קשה ויקר.

הרשו לנו להפריך את השמועה! סחלבים מאד מתאימים לגידול ביתי, ונעים לו בטמפרטורה שנעימה לבני האדם. אכן צריך סבלנות והתמסרות אך ברגע שייצמח הסחלב זה יהיה שווה את זה. כל עוד מדשנים את האדמה שסביב הסחלבים ומשקים את הסחלבים אך ורק כשהם צריכים מים, לא אמורה להיות בעיה בגידול הפרח המרהיב.

צמח מפואר במינימום עבודה – פיקוס גומי

פיקוס גומי הוא צמח מפואר ונעים למראה שניתן להציב בכל חדר או סלון. פיקוס גומי גדל טוב במיוחד כאשר ישנו אור בהיר בחדר. ניתן לגדלו לא ליד אור אולם, העלים שלו ידהו. לכן כדאי להציב את פיקוס גומי ליד חלון ממנו יוכל “לגנוב” את האור.

את הפיקוס גומי יש להשקות עד שהמים מתנקזים לתחתית, ומיד לאחר מכן לרוקן את הצלחת שמתחתיו (זאת כדי לא להטביע את השורשים). פיקוס גומי גדל טוב באזורים בהם לחות גבוהה, זאת משום היותו צמח טרופי. יש לזכור כי פיקוס גומי הוא רעיל ולכן כדאי להרחיקו מילדים ובעלי חיים. אכילתו תגרום לכאבי בטן, הקאות וגירויים. אין סיבה לבהלה, ככל שהוא רחוק מילדים ובעלי חיים לא יהיה נזק.

למראה עדין – גיבסנית

גיבסנית זה צמח עדין, שמשרה בבית אווירה נעימה מאד. הגיבסנית היא צמח רב עונתי כך שניתן לקשט את ביתכם איתה בכל ימות השנה. היופי בגיבסנית זה שהיא מתאימה לכל – החל מלמקמה על השיש באגרטל יפה, ועד לפזרה על השולחן בסלון. 

הגיבסנית היא אחד מהצמחים הפופולריים בישראל, זאת לאור העדינות המהפנטת של תפרחתה. ניתן גם לשלב את הגיבסנית בזר יחד עם צמח נוסף וליצור מראה של צבעים משולבים ועדינים.

הפרח המסורתי – שושן צחור

שושן צחור מוזכר כבר במקורות ישראל בשיר השירים, ומתאר יופי. אין זה צירוף מקרים – פרח השושן הצחור הוא פרח יפהפייה, שגורם לכל אדם שעובר לידו להסתכל עליו ולבחון אותו. מקור הפרח הוא הים התיכון ולכן ישראל מתאימה מאד לגידול שלו.

שושן צחור מתחיל להיות נדיר כבר בטבע, ולכן כל מי שאוהב את היופי שלו מתחיל לגדל אותו בביתו, כך שיוכל להנות ממנו. לחובבי השושן הצחור מומלץ ללכת לטייל בגליל העליון בעת הפריחה. אולם, אם תגדלו אותו בביתכם לא תצטרכו להצפין, ותוכלו להנות הן מיופיו והן מהליך הגידול שלו.

כיצד לבחור צמחים לבית

ישנם מספר קריטריונים עליהם צריך לחשוב בעת בחירת צמחים לבית. כמובן שתוכלו להתקשר לשירות לקוחות של פלורה בלום ולהתייעץ

  1. האם אתם מתכוונים להשקיע בגידול הצמחים

אם אתם לא מתכוונים כלל להשקיע בצמחים לבית כדאי שלא תיקחו כאלו. צמחים לבית דורשים מינימום השקעה מסוים ואם אתם לא מתכוונים לעשות אותו תתקעו עם צמחים מתים שלא משרים אווירה רגועה. אולם, יש לכך פתרון. תוכלו לקנות זרי פרחים, למשל זר גלדיולה, שיחזיר לכם מעמד וגם יקשט את הבית במראה יפה וטבעי.

בנוסף, גם אם אתם כן מתכוונים לתת מינימום השקעה, זכרו שלכל צמח יש דרישה אחרת. ישנם צמחים שדורשים השקיה של פעם בשבוע, וצמחים אחרים דורשים השקיה יומיומית, בחרו את הצמחים בהתאם להשקעה שאתם מוכנים להשקיע בגידול שלהם, אם לא תחשבו לפני תתחרטו בהמשך.

  1. כמות האור שיש לכם בבית

יש צמחים שלא משנה כמה תשקיעו בהם, ללא אור לא תצליחו לגדל. התאימו את הצמחים לכמות האור שיש לכם בבית ובהתאם הצמחים יראו טוב יותר. הזכרנו לעיל את פיקוס הגוני אשר מתאים לגידול ביתי אך דורש מעט אור שמש. כך, שאם תשימו אותו במרתף כמובן שהוא לא יראה אותו הדבר.

לכן, לפני בחירת צמח לבית, בררו האם הוא אכן מתאים לבית בו אתם גרים. הבעיה מתעוררת שבעיקר אצל אנשים שגרים בסמטאות, זאת משום שאנשים שגרים בבית מואר יוכלו להעביר את הצמחים ממקום למקום בהתאם לאור השמש.

  1. התאמה לחדר

התאימו את הצמחים לחדר. כך שאם אתם במטבח ורוצים לשים צמח על המקרר, כדאי לשים צמח שנשפך שישתפל מטה. לחדר קטן, לא כדאי לבחור צמח גדול שיתפוס מקום, ועוד.

  1. טעם אישי

כמובן שהדבר הכי חשוב בבחירת צמחים הוא הטעם האישי שלכם. בחרו צמחים שירגיעו אתכם וישמחו אתכם בעת הכניסה לבית. אל תחשבו “אני לא אצליח לגדל”, עשו זאת לפניכם ויעשו זאת אחריכם. ככל שתשקיעו ותתמידו בהוראות המתאימות לצמח, אין סיבה שיאונה לו כל רע. זכרו שצמחים לבית משפרים את מראהו ולכן שווה להשקיע בהם.

טיפים כלליים לצמחים לבית

  1. אל תפריזו בהשקיה

אנשים רבים חושבים שהצמח נובל כי היו חסרים לו מים, אולם, בצמחים לבית לעיתים לא דרוש כמות כה גדולה של מים ואנשים מטביעים אותם. לכן, אם אתם רואים שהאדמה רטובה והצמח נובל, ככל הנראה אתם צריכים להפחית את כמויות המים בהשקיה.

במדד להשקיה הוא הרטיבות של האדמה של הצמח. אם האדמה יבשה, זה אומר שהגיע הזמן להשקות את הצמח. אם האדמה ספוגה במים, יש להפסיק להשקות את הצמח ולרוקן את הצלחת תחת הצמח ממים. צלחת בה נשארים מים יכולה לפגוע בשורשים של צמחים מסוימים כמו פיקוס גומי

  1. דישון

אין להפריז ביכולת של דישון טוב. דישון יכול לגרום לצמח להיראות טוב יותר ולצמוח מהר יותר. הקפידו לדשן את הצמחים בצורה שתהיה להם בריאה, וכך לדאוג לצמיחה מהירה ואיכותית שלהם.

  1. היזהרו ממזיקים

לא תמיד זה קורה, אך צמחים עלולים להביא איתם מזיקים, וצמח אחד יכול להדביק את חברו. כשאתם רואים שבצמח אחד מתחילה תופעה של נזיקים, הרחיקו אותו במהרה משאר הצמחים ונקו אותו מהמזיקים. אם תשאירו אותו ליד האחרים תהיה לכם מכת מזיקים שיהיה מאד קשה להיפטר ממנה בהמשך. 

זכרו! יש כל כך הרבה סוגים של צמחים לבית, החל מזרים וכלה בעצם. בחרו צמחים בית שמתאימים לכם וישדרגו את הבית שלכם, אין סיכוי שתתחרטו  על כך לאחר קניתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

/* */
פתיחת וואטסאפ
1
עזרה?
היי,
אנחנו כאן לעזור שלחו הודעה.