במשך אלפי שנים פרחים מכל סוג משרתים משימה תרבותית בקרב מדינות רבות. הם מוענקים לציון אהבה, פטירה, כבוד וכך הלאה. אבל, למרות שבימינו הרוב מחפשים כיצד לחדש ולרענן את המתנות שהם מעניקים, חשוב לזכור שפרחים הם תמיד מתנה נלווית ועיקרית נהדרת שמעבירה הרבה רגש ואפילו נחשבת בריאה עבור הגוף והנפש. לכן, בואו נדבר על למה זרי פרחים הם בריאים, אילו כדיי להעניק, והאם חייב להיצמד רק לפרחים.

בין אם מדובר על יום הולדת, יום האהבה, או פשוט שישי בצהריים, זרי פרחים תמיד יעטרו את שולחנות הבית שלנו. מדובר במתנה שמטרתה לא לשדר יוקרה והוצאה, אלא בעיקר רגש חיבה ואהבה. לכן, פרחים לא יורדים מגדולתם בקטגוריית המתנות ואפילו ניתן להתאימם לכל גיל, אירוע וטעם אישי. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא כל סוג פרח מתאים לכל אירוע ויש לכל צמח משמעות תרבותית ויש לבצע הפרדה בין כל אחד ואחד והשילוב שלהם בתוך זר. 

מה מיוחד בפרחים

כפי שרמזנו לכם מעט קודם לכן, זרי פרחים הם לא רק מתנה נפלאה ומרגשת, אלא גם דבר שהוא מאד בריא לגוף שלנו בכל המובנים. מחקרים רבים הוכיחו כי מחייה לצד פרחים וצמחי בית תורמים רבות לאוויר נקי יותר בבית, שינה רצופה ועמוקה, עור פנים בריא, שלווה נפשית, ועוד. הצמחים והפרחים בעצם מטהרים את האוויר שאנחנו נושמים ופסיכולוגית מקנים לנו רוגע נפשי שאפילו הוכח כמסייע להחלמה מהירה יותר.

לצד זה, כאמור לפרחים יש משמעותית תרבותית רחבה, בכל העולם. לכל צמח יש מסורת תרבותית וכמובן לכל סוג פרח יש את המשמעות החבויה בו. לכן, באמצעות משלוח פרחים לאדם אהוב נוכל לשדר את הרגש העמוק ביותר, שלפעמים קשה להביע במילים.

איך נתאים זרים לאירועים במהלך השנה

עונה

כאשר אנחנו מעניקים זרי פרחים חשוב מאד להתמקד על עונת השנה. לכל עונה יש את היבול והצמיחה שלנו ולכן עדיין נוכל לקנות פרחים מסוימים למרות שזאת לא עונתם הרשמית (ממש כמו פירות וירקות), אבל הם אולי יהיו פחות לבביים. לכן, נמליץ להתייעץ עם המוכר בחנות לגביי אילו פרחים הם הכי טריים והאם הם טובים לעונה זו וכך תוכלו לוודא שהם יחיו יותר זמן.

לצד זה, תקופות שונות בשנה גם מותאמות מבחינת צבעים, כשזה מגיע לזרי פרחים. לכן, בקיץ נהוג להעניק פרחים יותר צבעוניים, בדגש על כתומים, צהובים וכך הלאה. בחורף וסתיו, נוכל ללכת על צבעים עדינים ורכים יותר ואפילו בדגש על ירוקים. 

סוג אירוע

לצד העונה עצמה, חשוב מאד להתאים את סוג הזר לאירוע. עבור חתונה נרצה ללכת על זרי פרחים רכים ואלגנטיים יותר ופחות על אותם הצבעים הבוהקים המשלבים אדומים וורודים יחדיו בבת אחת. לעומת זאת, כאשר מדובר על ימי הולדת, החלמה ועוד, מאד נעים לקבל זרים צבעוניים יותר ועליזים שמשפרים את המצב רוח. לבסוף, לא נשכח שגלגלי פרחים מיועדים להלוויות ואזכרות ונהוג לשלב בהם פרחים מאד עדינים ופחות רב גוניים, בצירוף סרט הקדשה מנחם.

החלק הכי חשוב לזכור בזרי פרחים הוא שילוב של הצבע והאירוע כפי שציינו, אז אם כבר דיברנו על יום האהבה, לא נשכח שנהוג ורומנטי ביותר להעניק זרי ורדים ופרחים אדומים וורודים. 

תקציב

לבסוף, זכרו שיש חשיבות מאד גדולה גם לתקציב שלכם. נסו להבין מראש האם אגרטל הוא קריטי לשם המתנה והאם הייתם רוצים להפוך את הזר גם למארז שכולל שוקולד, יין או אפילו בובת פרווה מעוצבת אישית. כל אלו הן תוספות להוצאה וחשוב לשקול זאת. עם תקציב ייעודי וחזון בראש גשו לרכישה, אבל נסו לא להתפשר בסוג הפרח עצמו, היות והוא בסופו של דבר המתנה האמתית. 

ומה לגבי צמחי בית

אמנם זרי פרחים הן מתנה מרגשת וייחודית, אבל נזכור שיש אלו שאולי יעדיפו צמחי בית בתור מתנה. צמחי בית הם יפים ביותר, אבל גם נשארים אתנו ליותר זמן, כי כעת זה תפקידנו לגדל אותם. בהתאם למידת השקעה והידע של האדם, נוכל להעניק צמחי בית מסובכים, או דווקא קלים לגידול למתחילים. המחייה לצד צמחים היא כאמור בריאה ולכן מדובר על מתנה רבת מטרות. 

פיקוס

פיקוס גומי הוא אחד הצמחים הפופולריים ביותר לגידול, במיוחד עבור מתחילים. מדובר בצמח שבעבר שימש להכנת גומי ומכאן שמו. כיום הוא מאד פופולרי בבתים רבים, היות והוא מקנה נראות אלגנטית ושלווה ולא דורש הרבה מאמץ. 

את פיקוס הגומי נציב במקום שבו הוא יוכל ליהנות מהשמש ונזכור כי הוא בשיאו דווקא בעונות החמות ולכן הוא כל כך מתאים לאקלים הישראלי. את ההשקיה שלו נבצע כאשר נחוש שהאדמה שלו כבר התייבשה ולכן אנחנו לא נדרשים בהשקיה מרובה. לצד פיקוס גומי, נוכל להעניק כמובן צמחים פשוטים קלאסיים לשולחן כמו קקטוסים, סנסיווריה ועוד. כל אלו פשוטים מאד למתחילים ויש לנו סיכוי מאד נמוך להרוג אותם בשלב מוקדם.

סחלב

רבים מאמינים כי סחלבים הם בעצם פרחים, אבל בעצם מדובר בצמח, שכמובן מניב פרחים. סחלב הוא בדרגת קושי בינונית וישנה קהילה שלמה בעולם שעוסקת בגידולו. מדובר בצמח יפה ביותר, אשר מגיע במגוון גדלים וצבעים ולכן נחשב למתנה רומנטית ואלגנטית במיוחד. נעניק סחלבים לאדם שאנו יודעים שישקיע בגידולו, אבל שגם הנראות והאסתטיקה חשובים לו. 

בונסאי

לבסוף, בוודאי שמעתם על עץ הבונסאי. מדובר בעץ בגודל מיניאטורי ממש, אבל מרהיב ביופיו. הוא מספק הרבה מאד רוגע ושלווה, בעיקר לאלו שמעדיפים אופן גידול המקנה להם מעין ריפוי בעיסוק. מדובר בצמח בית עבור אנשים מתקדמים בתחום, היות ועץ הבונסאי דורש הרבה מאד השקעה ועיצוב. נאמר כי לעץ הזה סגולות רפואיות אדירות ומגיע אלינו היישר מארצות המזרח, בהן גידולו נחשב כאמנות לכל דבר ועניין. 

לסיכום

אז אם קודם לכן לא ידעתם איזה מתנה ניתן להעניק לאדם אהוב לקראת יום האהבה, או לקראת יום ההולדת, אנחנו בטוחים עכשיו שאתם מבינים את הערך הטמון במסגרת משלוחי פרחים וצמחי בית שונים בתור מתנה. צמחי בית ופרחים הם בעלי סגולות בריאותיות מאד גדולות עבור האדם, היות והם מטהרים את האוויר שאנו נושמים ומשפיעים עלינו מאד מבחינת מצב רוח ואפילו במידת איכות העור והשינה שלנו. 

לצד אלמנטים בריאותיים, זרי פרחים הם בעלי מורשת תרבותית בת אלפי שנים ולא סתם הם עד היום נחשבים למתנה רומנטית ומרגשת ביותר, לכל אירוע. נוכל להעניק לכבוד יום הולדת זר פרחים צבעוני וססגוני בצירוף של שוקולד ויין. לחילופין, לכבוד יום נישואין, או לציון מערכת יחסים, נוכל להעניק זר ורדים רומנטי או זר פרחים המורכב מגוונים אדומים וורודים. לבסוף, חשוב לזכור שיש אלו שלא אוהבים פרחים בתור מתנה, אבל נהנים מאד לגדל צמחי בית. לכן, נוכל לרכוש כמתנה צמחי בית שונים בהתאם לדרגת הקושי. לדוגמא, פיקוס גומי למתחילים, סחלבים רומנטיים ויפים לבינוניים ובונסאי מלכותיים עבור אנשים שממש מתמחים בעולם גידול הצמחים. לא משנה מה הכיוון הנבחר, עשיתם החלטה נפלאה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

/* */
פתיחת וואטסאפ
1
עזרה?
היי,
אנחנו כאן לעזור שלחו הודעה.