לזרי פרחים לראש יש היסטוריה ענפה והם היו נפוצים בעולם כולו. כיום זרי פרחים לראש עושים קאמבק בחתונות, בימי הולדת, ובכל מקום בו את רוצה להרגיש בלתי נשכחת.

לפעמים נדמה לנו שעלינו על טרנד חדשני מודרני במיוחד, רק כדי לגלות שההיסטוריה חוזרת והטרנד הזה היה נפוץ כבר בתקופות שונות בהיסטוריה.

כאלה הם הזרים לראש. אחרי שמיצינו בעשורים האחרונים את כל האפשרויות המלאכותיות, הסינטטיות, הטכנולוגיות (ישמור השם) והניו אייג’ על כל גווניו, דווקא החזרה לטבעי ולפשוט תופסת את קדמת הבמה.

חלק מהקסם של הזרים לראש, ואנחנו מדברים כמובן על הזרים הטבעיים מפרחים אמיתיים, הוא שהם תמיד רעננים, תמיד מחדשים ואין שני זרים זהים.

היסטוריה ארוכת שנים

כמו שאמרנו, זרים לראש באירועים שונים היו נהוגים ברחבי העולם כבר לפני אלפי שנים, ולמרות שזה מרגיש היום כמו “מראה רענן”. במנהג הזה שזורות גם לא מעט מסורות, ומשמעויות, וכדי להבין את התמונה המלאה עלינו לחזור אלפי שנים בזמן עד לימי יוון העתיקה.

בוא נשים את הציניות בצד לרגע, ונצא לשיעור היסטוריה, גיאוגרפיה, אנתרופולוגיה ובוטניקה – בעקבות זרי הפרחים לראש ברחבי העולם ולאורך ההיסטוריה.

זרי פרחים לראש ביוון העתיקה

אנחנו מכירים את זר עלי הדפנה, כבר מתקופת יוון העתיקה ואחר כך באימפריה הרומית שירשה רבים ממנהגיה, הזר סימן כבוד והוענק לאתלטים מצטיינים ולגנרלים שחזרו עטורי ניצחון משדה הקרב.

אך ביוון העתיקה היה נהוג להתהדר גם בכתרי פרחים אחרים, כמחווה המבטאת כבוד לאלים, מחווה שהייתה נחלתם של אנשי הכוח והשררה ובאה לביטוי רק באירועים החגיגיים והמיוחדים ביותר.

זרי פרחים לראש באירופה של ימי הביניים

ימי הביניים מסמלים דווקא את הירידה של כתרי הפרחים מהאופנה, וזניחה של האקססורי הפשוט והמרהיב הזה למשך תקופה ארוכה. הסיבה הייתה דתית בעיקרה. כתרי פרחים וזרי פרחים לראש היו מזוהים עם טקסים פגאניים ופולחנים שאינם נוצרים. אירופה נשלטה באותם ימים על ידי הכנסייה הקתולית וכל מה שנחשד כפוגע בנצרות נודה, נאסר ולעיתים גרר עונש. נשים רבות העדיפו לא לקחת את הסיכון וויתרו על זרי הפרחים.

זרי פרחים לראש בסין העתיקה

סין היא ענק תרבותי עם היסטוריה ותרבות עשירה במשך קרוב ל 4000 שנה. בסין העתיקה, לא זו של עלי אקספרס, אלא זו של שושלות הקיסרים, היה נהוג שהכלה בחתונה מתהדרת בזר לראש מפרחי התפוז. זה היה נחשב לסמל של פריון מהסיבה שעצי התפוז פורחים ומניבים באותו הזמן. אל תשאלו מה זה קשור, בהיגיון הסיני זה עבד.

המלכה ויקטוריה פאשניסטה

המלכה ויקטוריה התחתנה עם הנסיך אלברט בשנת 1840. החתונה הזו הכתה גלים באופנת החתונות באירופה ואחר כך בעולם כולו.

שתי בשורות אופנתיות גדולות יצאו מהחתונה הזו. הראשונה היא אכן זר פרחי התפוז שקישט את ראש המלכה, כן, בהשראת מנהג החתונות בסין הקיסרית. זה נהיה טרנד כל כך חזק, ופרחי התפוז נקשרו לחתונות עד כי הביטוי “לאסוף פרחי תפוז” היה פתגם שמשמעותו לחפש כלה.

היה עוד משהו שויקטוריה עשתה בחתונה הזו בפעם הראשונה באירופה. היא לבשה שמלת כלה לבנה. גם תפס…

ילדי הפרחים – ההיפים של שנות ה 60

הצעירים של סוף שנות ה 60 באמריקה היו שייכים לתנועה לא רשמית שנקראה “היפים” הם דגלו בשלום ואחווה ואהבה חופשית. הם העדיפו את הפשטות והחיבור לטבע ולמהותו של האדם על פני עולם חומרי והישגי. טבעי שכתרי פרחים הפכו קישוט נפוץ אצל ילדי ה… פרחים.

להיפים השפעות ניכרות בתרבות ובאופנה, החל ממוזיקה ועד תפישת עולם. תקופת ההיפים העלתה מחדש על נס את עטית הפרחים כקישוט, בעיקר בתור זר פרחים לראש, ובעיקר בחתונות.

איזה זר בראש שלך?

אצלנו בפלורה בלום תוכלי למצוא מגוון של זרים לראש. כל זר נשזר רק אחרי ההזמנה, בתשומת לב ועדינות מרבית. הפרחים עבור הזר הם הטריים ביותר כדי שהזר יישאר רענן וישמור על ייחודו לאורך זמן.

ניתן למצוא בין זרי הראש את זר הגיבסנית. זהו זר העשוי כולו מגיבסנית עם נגיעות קלות ומרומזות של טווידה כחולה. אין זר שמשדר יותר “קלאס” מזר הגיבסנית.

בנוסף ישנו זר לראש סחלב, זר בו שזורים פרחי סחלב לצד הליזיאנטוס וענפי הירק. הזר הזה בולט גם אל מול הזרים האחרים, הוא משדר יוקרה וייחוד, וזה אינו זר “ביישן”.

ישנו גם זר לראש צהוב, זר לראש ורוד וזר לראש צבעוני, שיתאימו לכל תלבושת או בחירת צבעים.

זרים לראש ליום הולדת, זרים לראש לחתונה, זרים לראש כל השנה!

מתי זמן טוב עבור זר לראש? מתי האירוע מצדיק כזה קישוט? מה מקובל? מה נהוג?

התשובה שלנו – למי אכפת?

נכון, זר לראש ליום הולדת, וגם זר לראש לחתונה על ראשה של הכלה כמובן (למרות שזר ראש לבן, לדעתנו זה קונספט מהמם), הפכו מקובלים יותר, ואם את הולכת ליום הולדת או חתונה כאורחת, אולי זר לראש פחות מתאים (אלא אם הדבר תואם מראש עם כלת השמחה. בדיוק כמו עם שמלה לבנה).

זר לראש מתאים בכל פעם שאת רוצה להרגיש מיוחדת, בכל פעם שאת רוצה שהראשים יסתובבו, בכל פעם שאת רוצה קצת לבלוט.

זה יכול להית אירוע מיוחד, מסיבה, או אפילו טיול רומנטי בחוף הים. זר לראש תמיד מתאים.

בפעם הבאה שתרצי להרגיש מיוחדת…

פשוט תתקשרי אלינו לפלורה בלום, אפשר אפילו לוותר על השיחה ולהזמין ישירות מהאתר.

בחרי לך זר לראש, ותרגישי קצת כמו המלכה ויקטוריה, קצת כמו רוזנת ביוון העתיקה, קצת כמו נסיכה בסין הקיסרית, והרבה כמו עצמך, הכי טבעית שיש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

/* */
פתיחת וואטסאפ
1
עזרה?
היי,
אנחנו כאן לעזור שלחו הודעה.